LITT OM UKE 42......

Forrige uke ble alle barna godt kjent med Lines fra Bawatele. Vi har sett på ulike filmer om hvordan man bl.a skaffer mat, fisker, lager mat, litt om skolehverdagen osv. Frøy har laget en jungel på avdelingen hvor alle jungeldyra henger i en kvist over bordet.

Denne uka skal Balder ta frem globusen og se nærmere på avstanden mellom Norge og Afrika. De skal også se på hvilke dyr som liker seg i Afrika og hvilke dyr vi har i Norge.

Ellers jobber Balder videre med bladene de plukket i forrige uke. Bladene er presset og vi ser hvordan fargene forandrer seg og studerer likheter/ ulikheter i formen på bladene. De undrer seg også litt i forhold til hvorfor bladene skifter farge, hvorfor faller bladene ned fra trærne osv.

Odin skal denne uka også jobbe videre med Forut. 4 åringene skal bl.a bake afrikansk brød mens 5 åringene skal øve på sangene til konserten. Ellers skal de på Odin jobbe videre med lesegruppene.

Frøy har fått student denne uka som skal være hos oss i 6 uker. Frøy skal se litt mer på filmene om Ines og jobbe litt mer med jungeldyra.