Beliggenhet

Barnehagen ligger midt i skogen på Hannestad, øverst i Damveien. Et lite steinkast fra barnehagen har vi bygd en Gapahuk som vi eier sammen med Hannestad skole og Tindlund barneskole. Gapahuken samt store deler av skogen forøvrig blir hyppig benyttet og hver avdeling har faste ukentlige skogsturer. I tillegg til å besøke gapahuken går vi til trollhagen, trollsteienen, borgen osv.

På disse turene hender det at vi lager varmmat over åpen ild. Vi lager bl.a diverse gryteretter, supper, wok, lappskaus, pannekaker/ lapper, griller pølser, popper popcorn osv.

På disse skogsturene har vi også med kniver og klatretau.

På fuglebrettet vårt ser vi stadig små fugler og ekorn som koser seg. Rådyrene mates rett utenfor inngjerdingen til barnehagen og i perioder kan vi observere opptil flere rådyr løpende omkring. På sommeren florerer det av blåbær både innenfor gjerdet og på utsiden.