Eierstyret og samarbeidsutvalg 2022/ 2023

Eierstyret og samarbeidsutvalget

Eierstyret er økonomisk ansvarlig for andelslaget, og skal være et kontrollorgan for andelslaget/ barnehagen. Videre fungerer eierstyret som barnehagens øverste organ foruten generalforsamlingen/ årsmøtet. Eierstyret har arbeidsgiveransvar og foretar ansettelse av daglig leder. Det øvrige personalet ansettes av eierstyret etter innstilling fra daglig leder. Eierstyret fastsetter arbeidsinstruks for styrer og det øvrige personalet.

Eierstyret består av:
- Thomas Andre`Karlsen (leder)

- Jonas Groth Andersen (styremedlem)

- Eirik Næss (styremedlem)

- Merima Hajric Håkensen (vara)

- Frida Karoline Lundsrud (vara)

Samarbeidsutvalget.

Samarbeidsutvalget skal bestå av minst 6 medlemmer. 2 representanter fra foreldrerådet, 2 representanter fra eierstyret og 2 representanter fra personalet. Daglig leder har ikke stemmerett med mindre vedkommende er et valgt medlem. Samarbeidsutvalget behandler bl.a årsplanen for den pedagogiske virksomheten. Samarbeidsutvalget er underlagt eierstyret i Tuneskipet barnehage SA.

Samarbeidsutvalget består

-   Ida Kathrine B. Thoresen (forelder)

-    Charlotte E.Ø. Henanger (forelder)

-  Jonas Groth Andersen (eierstyret)